Direktlänk till inlägg 31 januari 2009

En liten deighevings-pause

Av Kaspara - 31 januari 2009 17:06

Hva passer vel bedre mens gjærdeigen hever enn en liten bloggestund?

Har satt deig til innbakte pølser som er perfekt turmat og enkel men god middag. Husket på innbakte pølsers eksistens, da det sivet fristende duft fra skolekjøkkenet her om dagen. Liker å fylle dem med ost, løk, ketchup og sennep.
Ungene og jeg har gått tur til bestemor i dag, og hun tok straks fram vaffelrøra hun alltid har i kjøleskapet. Så ble det stekt vafler, og ungene var såre fornøyd. Vafler rundt et bestemorbord er alltid stas.

Etterpå gikk vi til far i huset sin arbeidsplass og fikk med oss han på lasset.

Skulle noen ærender rundt omkring, og nå er det deilig å ha kommet hjem.

Jeg har fått vært innom Europris og hentet nytt hvitt garn til heklepleddet med lilla kanter. Det er jo krise å være tom for garn!!!

På jobben nå driver jeg  hekleskole i friminuttene på personalrommet for alle lærere som vil lære å hekle bestemorruter. Jeg tar en lærer på hver side av meg og så hekler vi synkront første lappen. Det skaper SÅ miljø!

Ordentlig koselig er det å titte inn på personalrommet!
"Jeg misjonerer hekling", sier jeg. Har også tilbudt meg å lære de mannlige lærerne kunsten, men de er litt tilbakeholdne, gitt! "Tenk så morsomt om du kommer hjem til kona di, tar opp heketøyet og målbevisst  hekler en bestemorrute, " har jeg sagt til en av dem. "Kona kommer garantert til å dette på ryggen!"

Ingenting er jo som å overraske! Hele personalrommet må jo fnise av den "absurde" tanken.

Legger ved et par stuebilder. Jeg elsker farvekombinasjonen lyselilla og rødt. Måtte knipse et bilde her med vårlige tulipaner også. Jeg har en forkjærlighet for lilla tulipaner og de litt rødrosa. Er helt allergisk for gule tulipaner.Jeg kan bare ikke klare det! Så skulle jeg få en blandet bukett inn i huset, driver jeg slemt nok "etnisk rensing" .Søsteren min er nok like dann. Hva er det som gikk galt under oppdragelsen tro? Vi som hadde foreldre som likte alt. Hm.....

Ha en fornøyelig lørdagskveld!




 
 
alvorada

alvorada

31 januari 2009 19:58

Heisann Kaspara! Nå var det lenge siden sist :) Så mye fint du har lagt ut her. Det lilla hekleteppet ditt er kjempefint og jeg er supermisunnelig på den grønne cathrineholm-bollen og ikke minst det rutete gulvet i gangen din! :) Ønsker meg sånne ruter på kjøkkengulvet når jeg blir stor (eh.. større?)

Vil du sende meg adressen din på alvorada@live.no? Jeg har klart å sose den vekk skjønner du, og så har jeg en liten ting til deg liggende her.. ;)


http://www.alvoradarosada.blogspot.com

 
Sullandullandei

Sullandullandei

31 januari 2009 22:01

Hei!
Etter stadig hyppigere besøk i den interessante og fargerike bloggen din har jeg nå lagt deg til som favoritt hos meg. Så kan jeg lettere følge med når det kommer oppdateringer :)

http://sullandullandei.blogspot.com

 
Sullandullandei

Sullandullandei

31 januari 2009 22:47

Hei igjen! Tusen takk for lang og koselig kommentar i bloggen min!

Så spennende at vi har likt skap - hva er planene dine for det? Jeg har som du ser ikke gjort noe som helst med det, jeg har litt vegring mot å male ting som har vært i familien i alle år. Hadde det vært noe jeg hadde funnet på et loppemarked hadde det nok vært lettere, jeg er litt rar sånn. Uansett syns jeg at det er fint som det er, jeg tar meg selv stadig i å beundre det.

Teppet mitt er virkelig et funn ja, både fordi det er så fint og fordi jeg rett og slett aldri kommer til å lære å hekle selv. Da er det så greit at noen andre kan gjøre det for meg, og når resultatet blir så billig og bra er jeg skikkelig fornøyd. Jeg kan ikke annet enn å si at jeg er en svoren ebay fan =)

http://sullandullandei.blogspot.com

 
Sullandullandei

Sullandullandei

31 januari 2009 23:00

Da gleder jeg meg til å se bilde når det kommer frem i lyset hos deg!

Det høres ut som om vi har samme nostaligiske tilnærming til ting, det er slik det er for meg også. I tillegg til at jeg er så redd for å angre da, hehe.

Ha en riktig god helg du også!

http://sullandullandei.blogspot.com

 
Tone

Tone

1 februari 2009 00:01

Blir alltid i så godt humør når jeg titter inn til deg, du er virkelig flink med farger og kombinasjoner. Så koselig det høres ut med hekleopplæring på personalrommet. Ha en fortsatt fin helg :-)

http://tone-amorvincitomnia.blogspot.com

 
pillepalle

pillepalle

1 februari 2009 14:44

Kjære Kaspara!

Det er synd at du har problemer med kommentarfunktionen inne hos meg. Dessverre har jeg ingen aning hvilket problem det er!

Ikke fint å skrive to ganger! Beklager så mye! Heldige jeg, at du ikke gikk opp! Jeg er glad i kommentarene dine :)

Ha en kjempekoselig søndag! Klem fra Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

1 februari 2009 15:19

Hei Kaspara :)Nå måtte jeg smile av overskriften din..Jeg har akkurat satt bolledeig og tenkte jeg skulle ta meg en liten surferunde i blogglandia mens vi venter..Opplæring i hekling på personalrommet høres ut som en strålende ide hihi!!! Snart hekler hele verden mormorruter..Jeg gikk lei hele heklingen men det gikk visst over etter to dager..
Dro avgårde og fornyet meg litt i garnkurven og vips var det påan igjen :)
Håper dere har hatt en trivelig helg alle sammen..I morgen får vi vite resultatene av prøvene du vet..Skal bli godt å forholde seg til noe konkret..Hun er fortsatt syk dessverre..Vi sitter i sofaen og hekler begge to og så skal det bli boller litt senere på kvelden..
Jeg blir alltid glad når jeg ser bilder fra huset ditt :)
Stor klem fra Kardemomme :)

http://husetvedbekken

 
Marthe

Marthe

1 februari 2009 16:01

Psst; jeg har forresten tyvlånt et bilde av hekleskjerfet jeg vant. jeg har brukt det på bloggen min, men fikk dårlig samvittighet med en gang fordi jeg ikke spurte deg først. Er det greit? Hvis ikke tar jeg det selvfølgelig bort med en gang:)

http://thinktank.blogg.no

 
Haust

Haust

1 februari 2009 21:18

Det ser altså så koseleg ut heime hos deg! Du er flink å fange trivelege stemningar i ord og bilete!

http://www.posidriv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards