Direktlänk till inlägg 27 januari 2009

Små bruktfunn

Av Kaspara - 27 januari 2009 17:59

Noen dager slår man til med to innlegg på en dag, og i dag er dagen!

Har nemlig hatt fri i dag og besøkt bruktbutikken jeg er gjenganger i.

Da må jeg jo nesten få dele den lille fangsten jeg tok med hjem med dere.

Fant fire Egersund-asjetter jeg ikke klarte forlate. Har aldri sett denne typen før. De minnet meg om varme, late sommerdager. I hodet mitt så jeg et dekket bord i hagen med prikket duk, rørte jordbær, nystekte vafler, saft og vann og glade barn. Holdt de fire asjettene i handa, satt de inn i hylla igjen, tok de ut igjen.... Trang jeg flere asjetter da? Det hender fornuften prøver å ta styringa også. Så grep jeg asjettene på nytt og gikk målbevisst mot kassa. De skulle få bo hos oss!

For de som er opptatt av priser kostet de fire asjettene fra Egersund 100 kroner til sammen.

På vei til kassa tok jeg med meg en liten messinghjort til en tier. Den skal males.

Ja, hvorfor fikk jeg så en fridag sånn plutselig? Skolen jeg arbeider ved skulle ha skidag. Slettes ikke alle nordmenn er født med ski på beina faktisk, selv om enkelte hevder det. Det er noe merkelig med meg og ski og sansemotorikk og koordinasjon...... Begge beina mine vil gjøre det samme!

Hvordan skifter man løype da? Hm,..... Etter å ha fortalt inspektøren  levende og dramatisk  om en skoleskidag for flere år siden, hvor jeg kjørte på tre mammaer samt fire førsteklassinger ned en bratt bakke med skarreføre, ble vår nye inspektør noe betenkt, og mente at det kanskje var lærere nok denne dagen. Jeg var i grunn såre fornøyd....

Skal tillegge at vi står på ski med ungene våres i blant. Det er annerledes å skulle være en ressurs og få betalt for å være temmelig hjelpesløs og ha nok med seg selv!

Ønsker dere alle en herlig kveld med eller uten ski på beina!



 
 
Lotten

Lotten

27 januari 2009 18:59

Ha, ha... jag kan riktigt se det framför mig hur du kör ner mammorna och barnen där på skolutflykten ;-) Jag hatar att åka skidor med.... jag ramlar alltid!!
Fina tallrikar du fick tag på.. och hjorten med ;-)

Tack för utmaningen! Jag lägger in ett inlägg om det imorgon! Sista fridagen imorgon... då skall jag besöka loppis!!

Ha en mysig kväll! Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
♥ Minmill ♥

♥ Minmill ♥

27 januari 2009 20:14

Herlig ski-historie. Og dere som har så mye snø nå. Skulle ønske jeg kunne ut å gå på ski. Det er det gøyeste jeg vet.
Må bare fortelle at jeg var på den lokale gjenbruksbutikken der jeg bor tidligere i dag. Visste ikke den fantes og har aldri vært der før. Jeg fant ingenting. Mulig jeg ikke har et trent øye og kanskje gått forbi mye fint. Eller så har det vært sånne som deg før meg, og plukket ut alt det fine. Tingen er nok som du sier, å gå innom igjen og igjen. Synes tingene du hadde funnet var fine. Messingdyret blir sikkert fint når du har sprayet det.
La forresten igjen et par utfordringer til deg på bloggen min nå i ettermiddag. Ser du har tatt den ene.

http://minmill.blogspot.com

 
pillepalle

pillepalle

27 januari 2009 21:22

Kjære Kaspara!

Sååå deilig med ekstra-(ski)fridag idag!!
Så morsomt skriver du om snakket med inspektøren, hihihi! Du er vel flink og raffinert, synes jeg! Stakkars mammaer og skolebarn den gang :)

Ser du har nyttet dagen jeg! Så mye fint du har kjøpt! Fantasien din om et dekket bordet i hagen høres vel godt ut! Jeg håper at du får muligheten til drømmebordet ditt i sommer!

Asjettene er virkelig litt ekstra! De vil jo sikkert leve seg inn da de nå bor hos dere, hihi!

Ha en fortsatt fin kveld! Klem fra Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
Åse Marit

Åse Marit

27 januari 2009 22:17

Så fine ting du har funne!! Ser for meg dramatisering av skihistoria di..vittig, og sikkert herlig med ein fridag!

Kjenner eg kunne tenke meg ein slik midt- i- veka fridag no. Har jobba snart to mnd på den nye jobben min og føler framleis eg er litt ny. I tillegg med flytting og oppussing, har det blitt lite tid og overskudd til å rusle i bruktbutikkar..(utenom i jula for då gjorde eg eit raid!)

Men vi heldige lærerar har jo alle mulige feriar i vente! Fire veker til vinterferien no. Kjekt å jobbe, men kjenner eg gler meg!

Ha ein fin kveld videre!

http://artigeting.blogspot.com

 
Losarinas mor

Losarinas mor

28 januari 2009 07:25

Du skriver så man kan mærke det, som om man er der.. - både ved bordet og jorbær og vafler på de fine tallerkner , men også på ski.. :-)

http://wwwkrlighedsagdelosarinasmor.blogspot.com

 
Ingen bild

Drops

28 januari 2009 10:30

Morsom historie...Ser deg for meg på ski.. o la la...hi hi...

Ja det er alltid gøy med tur til bruktbutikken..søte asjetter...finner noe hver gang jeg...

Nei nå fikk jeg lyst på sol og sommer...men akk..langt unna det her ihvertfall...

Ha en fin dag. Nå må Drops finne på noe morsom her ellers så sovner hun...ha ha..

 
Drops

Drops

28 januari 2009 10:32

Du, glemte visst å kommentere det kjemeflotte bildet med fugl som du viser i bakgrunn der jeg..Kjempefint..

http://ninasdrops.blogspot.com

 
Rikke

Rikke

28 januari 2009 12:02

Nå minnet du meg på at det er lenge siden jeg har vært hos bruktbutikken her jeg bor=) Forrige gang jeg var der hadde de tømt avdelingen med kjøkkenting fordi de skulle bytte ut hele sortimentet, trur jeg må stikke dit en tur i dag:D

Tallerkenene er fine! Husker bestemor hadde noen sånne, hverfall ligner de. Huset hennes ble tømt for ca 5 år siden. For at det ikke skulle bli diskusjoner om hvem som skulle få hva så var det bare foreldregenerasjonen som var med på utryddingene og delingen. Det resulterte i at mange billige og enkle ting som de syntes var stygge og minneløse ble kastet. Desverre var det mesteparten av tingene fra 70 tallet... argh!

http://www.fargesirkelen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards