Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Kaspara - 27 januari 2009 17:59

Noen dager slår man til med to innlegg på en dag, og i dag er dagen!

Har nemlig hatt fri i dag og besøkt bruktbutikken jeg er gjenganger i.

Da må jeg jo nesten få dele den lille fangsten jeg tok med hjem med dere.

Fant fire Egersund-asjetter jeg ikke klarte forlate. Har aldri sett denne typen før. De minnet meg om varme, late sommerdager. I hodet mitt så jeg et dekket bord i hagen med prikket duk, rørte jordbær, nystekte vafler, saft og vann og glade barn. Holdt de fire asjettene i handa, satt de inn i hylla igjen, tok de ut igjen.... Trang jeg flere asjetter da? Det hender fornuften prøver å ta styringa også. Så grep jeg asjettene på nytt og gikk målbevisst mot kassa. De skulle få bo hos oss!

For de som er opptatt av priser kostet de fire asjettene fra Egersund 100 kroner til sammen.

På vei til kassa tok jeg med meg en liten messinghjort til en tier. Den skal males.

Ja, hvorfor fikk jeg så en fridag sånn plutselig? Skolen jeg arbeider ved skulle ha skidag. Slettes ikke alle nordmenn er født med ski på beina faktisk, selv om enkelte hevder det. Det er noe merkelig med meg og ski og sansemotorikk og koordinasjon...... Begge beina mine vil gjøre det samme!

Hvordan skifter man løype da? Hm,..... Etter å ha fortalt inspektøren  levende og dramatisk  om en skoleskidag for flere år siden, hvor jeg kjørte på tre mammaer samt fire førsteklassinger ned en bratt bakke med skarreføre, ble vår nye inspektør noe betenkt, og mente at det kanskje var lærere nok denne dagen. Jeg var i grunn såre fornøyd....

Skal tillegge at vi står på ski med ungene våres i blant. Det er annerledes å skulle være en ressurs og få betalt for å være temmelig hjelpesløs og ha nok med seg selv!

Ønsker dere alle en herlig kveld med eller uten ski på beina!



Av Kaspara - 27 januari 2009 10:27

Jeg har fått en utfordring av Brigg og Åse Marit om å vise det sjette bildet jeg la ut på bloggen. Med skrekkblandet fryd bladde jeg tilbake. Hva slags bilde var dette mon tro?  Et helt håpløst et ?

Bilde nummer seks viste seg å være et bilde fra arbeidsrommet her i huset.Her ser du min gode gamle traver; en Samba Singer Exclusive som har nådd den høye alder av ca. 20 år men fremdeles samarbeider.

Etter dette bildet ble tatt har jeg fått inn litt mer farve på rommet med en oppslagstavle bak symaskinen. Det gir farve og inpirerer.

Ønsker dere alle en forrykende flott dag ,samtidig som jeg gir utfordringen videre til disse om de har lyst:


Pillepalle

Minas paradis

Lotten

Dill Dall Nina

Maris farverike

Maria - jag blommar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards