Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Kaspara - 18 januari 2009 20:29

Merker virkelig at jeg er i sving i skolen igjen. Søndager var alltid arbeidsdager med planlegging av ny skoleuke, nye temaer osv. I dag har jeg brukt masse tid på morgendagen med to timer samfunnsfag på 7.trinn, dinosaurer på 4.trinn, norsk på 2.trinn, samt en arbeidstime på 6.trinn

Det har ikke blitt heklet en ørliten lapp en gang!!!!
Gårsdagens lutefisklag var veldig vellykket og koselig. Det er fjerde året på rad vi er hos dette venneparet på lutefisk med mange kjente og mindre kjente mennesker tidlig i januar. Maten var nydelig, og jeg er en stor lutefiskelsker. Hjemmelaget karamellpudding smakte også himmelsk, samt nøttebunn med masse bringebær og krem til kaffen. Vi "trillet" såre i stemmen og mette i magene derfra ved halv tre tiden i natt uten å ha ofret klokka et sekund hele kvelden. Så luksus med barnevakt som sover over!

Bestemor og gutta hadde hatt det sååå fint, spist lørdagsgodteri, sett på håndballkamp og spilt stigespill utallige ganger.

I dag tenkte jeg at jeg skulle vise dere min store favoritt-lampedesigner som døde i 1974. Han var sølvsmed, designer og lærer og het Christian Dell.

I perioden 1926-1934 designet han masse lamper. Dell er en av de mest kjente Bauhaus-designerne. Bauhaus var et tysk institutt for arkitektur,kunsthåndverk og den frie kunst. Bauhaus ble oppløst av nazistene i 1933.

Jeg har i flere år hatt en Christian Dell-lampe på ønskelista mi, og svermet ved utallige bilder på Lauritz.com og kommer til å fortsette med det.

Liker nesten alle lampene signert denne karen. Sakselampa er herlig, likeså bordlampene. Elsker formen på disse lampene og finner de ytterst sjarmerende.

Den mest populære av Dell lampene er Kaiser Ideell, som jeg mener nå også er blitt produsert på ny, (nest nederste bilde) ellers finnes en god del gamle Dell-lamper på markedet.

Ha en fin søndagskveld der ute!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards