Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Kaspara - 14 januari 2009 15:21

Siden jeg skal jobbe i skolen fra i morgen av, måtte jeg i dag  "skeie ut" med en tur  i bruktbutikken jeg ofte besøker. Den kan bli en stund til neste gang. Noen ganger er man heldig og kommer like etter påfyll av varer. Jeg hadde nok et slikt heldig øyeblikk i dag, og vandret ut av butikken med to store poser. Fant en del stoffer i lillatoner, men hadde problemer med å få ladet opp bildene av disse, så de forblir et mysterium.
Etter stoff-inspeksjonen beveget jeg meg til dukene. Der fant jeg to store heklede duker til bare 40 kroner stykke. Den ene skal jeg bruke som duk. Den andre skal jeg klippe opp lapper til dekor. Synes lappene er utrolig fine, og har hatt en brikke i samme mønster tidligere.

Blant asjetter og annet porselen og glass fant jeg to herlig prikkete skåler. Jeg elsker prikker, blir rent nostalgisk av det! Ved siden av disse sto det en knallgul skål i morsom form som også fikk bli med hjem.

Hver av skålene kostet 10 kroner.

Fant også en søt liten fløtemugge og skål til 30 kroner til sammen.

Butikken har alltid en restekasse med gratis ting. Har aldri funnet noe i den før, men i dag tok jeg med meg hele 4 asjetter jeg ble veldig glad for.

Så for meg at de kunne være en del av en morsom tallerkenvegg. Den glade storblomstrete gule er Stavangerflint, mens de to med grønn dekor er Figgjo. Den med gul ,sort og oransje kant er Grindley (England).

Nå skal jeg vaske stoffer og asjetter med mer.

Etter middag skal jeg oppdatere meg på opplysningstiden på 1700-tallet. Skal ha 7.trinn i dette emnet i morgen. Faktisk ble det ikke så mange timer på 2.trinn Skal ha noen timer der, men også ha 1.trinn, 4.trinn 6.trinn samt 7.trinn Her er det bare å konsentrere seg, så en kommer til riktig klasserom! Etter 6 undervisningstimer i morgen, tipper jeg at jeg kommer til å flate ut på sofaen etter middagen.

Ha en behagelig kveld rundt omkring!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards