Alla inlägg under december 2008

Av Kaspara - 1 december 2008 20:44

Tror dere ikke jeg i min distre`het hadde for meg at 1. desember var på tirsdag, hvilket det i går smertelig gikk opp for meg var feil. For de fleste ville ikke dette være et problem antar jeg, men jeg er en person som ofte er ute i siste liten. Jeg rotet rundt og fant adventskalendergaver til den første dagen, men det var også de eneste jeg hadde. Så i dag har jeg spurtet rundt på adventskalenderpakkejakt!! (Herlig langt ord!)

På kalenderen kommer det pakker til underveis. Vi har aldri hengt opp alle på en gang. Det kommer dels av at vi ikke har greid å få alle disse små overraskelsene i havn til tiden, og dels at da blir det så fullt på kalenderen som de to sønnene mine deler.

Selve adventskalenderen sydde jeg for 6 år siden. Eldstemann var da 1 1/2 år ,og jeg lette rundt etter en passende kalender.I hodet mitt så jeg for meg en ganske så hvit kalender som kunne bli farverik ved hjelp av glade papirinnpakninger. Dette fant jeg jo ikke da, så jeg kjøpte hvitt stoff og begynte å brodere stilkesting og applikere. Jeg hadde sett en kalender i favorittbladet "Boligliv", men den var malt. Jeg likte så godt teksten som sto skrevet på den" Rudolf bringer gaver til artige barn". Ble inspirert til å brodere med stilkesting noe lignende. Så var det dette reinsdyret jeg ikke helt klarte å få til ved fritegning. Proporsjonene ble feil, og jeg ga opp. I stedet fant jeg et enkelt naivistisk reinsdyr i en  Tilda bok. Egentlig er jeg ikke så overbegeistret for Tilda-stilen, men det fikk gå.  Guttene er veldig glad i kalenderen som jeg har sydd, og det er det viktigste. Har også tatt med et bilde fra kalenderen som inspirerte meg. Som dere ser er de jo ganske forskjellige egentlig. Synes den malte kalenderen fra "Boligliv" er helt nydelig.

Som dere også ser er det litt rotete i heimen for tiden. På langbordet ligger pakkepapir, gavebånd og diverse.

Ha en fin desemberkveld!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards