Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Jeg har kastet meg over bomullsgarnet

Av Kaspara - 30 december 2008 21:10

Siden jeg ble så snufsete av ullgarnet, måtte jeg legge ull-lappeteppet  til siden, til jeg er blitt litt bedre av denne allergien.

I går fikk jeg heldigvis kjøpt litt bomullsgarn, og begynte med friskt mot på oldemorruter som skal bli et  bomulls-lappeteppe. Det går i farvene off-white, rødt, sterk rosa og lyselilla. På bildet ser lillafarven noe mer blålig ut, enn den gjør i virkeligheten. Farvene passer bra her hjemme. Muligens putter jeg inn en nyanse av lilla til, jeg får se.

På ny har vi en liten gutt med feber her i huset. Minstemann har slått til igjen. Nå krysser vi fingrene for at begge gutta er friske i morgen, da vi er bedt på stor nyttårsfest til noen venner. Der blir det 17 totalt; 9 barn og 8 voksne.Vi har alle kjempelyst til å gå, men er tilstanden på lillemann slik det har vært i dag, må vi nok melde avbud.

Ha en fin nest siste kveld i 2008!

 
 
Lotten

Lotten

30 december 2008 21:44

Men så fint det kommer bli - mormorstäcket! Ja det var en lång och otrevlig förkylning min lilleman hade med... han hostar fortfarande nätterna igenom. Men ingen feber... Hoppas att ni mår bättre så ni kommer iväg på kalaset imorgon.
Jag har virkat färdigt en sak som skall visas imorgon..... det var jättekul när man väl kom igång så nu lär det bli fler saker virkade här hemma ;-)

Ha en go kväll! Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
maria/frøkenfryd

maria/frøkenfryd

30 december 2008 22:27

hej Kaspara :-)

Tak for kommentarer ved mig. Køkkenet er også et af mine absolut ynglingssteder i hele huset. Blir aldrig træt af at være derude, selvom det oftest er manden der laver maden her i huset. Så kan jeg altid sidde ved bordet og snakke imens, he he.
Gæsteværeslet blev ret godt det også ja. Nu har vi jo været vandt til at bruge det til roderum, og derfor altid holdt døren derind lukket. Så det er en vane mest af alt tror jeg. Når det bliver lunere, tror jeg vi åbner op for døren dertil på "fuldtid". Sengen vi har derinde, er egentlig ganske god at sove i, men samtidig har vi altid brugt den til et fristed for Andrea og hendes kammerater og veninder - dèr kan de nemlig hoppe i sengen lige så meget de orker, hi hi.

øv, jeg har ondt af dig / dere med sygt barn. Det er da længe i har holdt på med det efterhånden synes jeg. Håber virkelig han bliver meget bedre til i morgen så i kan komme afsted til nytårsfest. Krydser mine fingre for det XXX. Du er blevet rigtig flink til at hekle, supergod faktisk :-) Det kan jeg ikke, men måske jeg skal prøve mig på det på et tidspunkt. Jeg må indrømme jeg lo lidt (på en god måde naturligvis), da jeg læste om juletræet og uldgarnet der måtte ud. Stakkels dig, håber også du er belvet bedre nu.

Rigtig god nytårsaften til dig, vi blogges i det nye år,
klem Maria.

Ps: hvor i alverden finder du dine fine gamle skilte/nummerplder/bogstaver henne )? Jg synes jeg har kigget efter lignende i åresvis, men finder aldrig noget ligenende desværre.

http://marias-sted.blogspot.com

 
rino

rino

31 december 2008 02:18

hej, vad mycket fint du gör!
man blir å glad av alla färgerna

http://rinosyr.wordpress.com

 
Rosa

Rosa

31 december 2008 10:08

Hei...så flink du har blitt til å hekle. Og bomullsgarn er jo like bra det som noe annet ; ) Det er deilig nå et vi begynner å komme ut av stressmodus. Blir mer blogging utover nå håper jeg...i hvertfall mer tid til å kommentere. Har vært inne hos og lest men det er liksom det jeg har rukket : ) Ønsker deg et godt nytt år med masse kreativitet...gleder meg til å fortsette å følge med på dine prosjekter. Klem : )

http://www.cafelatter.bloggagratis.se

 
vibeke

vibeke

31 december 2008 10:58

Ser dere har stridd med influensa i julen- ÆSJ DA!Håper at formen til minstemann blir raskt bedre....

Ønsker deg et nytt år fyllt med gode øyeblikk kjære Kaspara :o)

Klem, Vibeke.

http://duftenaverteblomster.blogspot.co

 
kardemomme

kardemomme

31 december 2008 13:30

Hei Kaspara :)Jeg har ikke så god tid til å sitte foran pc-en i dag, men har fått knotet inn et innlegg i full fart og rekker en snartur innom noen få for å ønske et riktig godt nytt år! Håper det ordner seg med selskapet deres i dag..Her blir det som vanlig en rolig kveld med de nærmeste. Vi spiser kalkun og spiller Scrabble som har blitt en tradisjon..Hekleriene dine er virkelig kjempefine! det er vanskelig å gjengi lilla med kameraet mitt også. Sofaen ser blå ut men er virkelig lilla..
Skal bli spennende å se hva du kommer til å produsere i tiden som kommer..
Jeg har en pakke som venter på deg her. Vi har planer om en tur til din by i løpet av helgen men vet ennå ikke detaljene. Jeg sender deg en mail..Må nesten avslutte her nå..Det er 100 ting som venter men jeg vil ønske dere alle en koselig kveld og et godt nytt år! Det er så utrolig morsomt å ha blitt kjent med deg! Virkelig et høydepunkt i året som har gått Kaspara! Stor nyttårsklem fra Kardemomme :)

http://husetvedbekken

 
pillepalle

pillepalle

31 december 2008 17:00

Kjære Kaspara!

Tusen takk for søte ord i bloggen min! Vi hadde en riktig fin jul. Vil gjerne lage ut noen bilder i de neste dagene. Likevel, før jskulle jeg ta hånd om min k-j-e-m-p-e-f-l-o-t-t j ulegave!

Jeg er så stolt på! Nå kan du gjerne bli litt nyfinken :) Opplysningen kommer snart!

Jeg vil gjerne si "Tusen takk" til deg! Det er så nydelig å ha litt kontakt med deg. Er alltid glad om fine nye bilder i bloggen din jeg. Alt du viser er så utrolig stilig, kjærlig og inspirerende!

Jeg konstaterer at denne heklemanien har kommet over deg! Hekler også som i feber jeg! Har laget flere grytelapper i de siste dagene jeg. Nå er jeg flink med bestemorsruter! De hekler seg nesten som alene :)

Så fine farger har du valget ut for lappeteppet! Kjempeflott. De passer veldig godt tilsammen med øvrige farger i ditt hus.

Ha en strålende siste kveld i dette året! Ønsker deg alt godt i det nye! Håper minstemannen er imidlertid feberfri!

Nyttårsklem fra Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards