Direktlänk till inlägg 23 december 2008

Frydefull jul til alle søte lesere!

Av Kaspara - 23 december 2008 14:05

Så var det blitt lillejulaften. Dette har vært dagen da jeg har stekt julaftens medisterkaker, men ikke i dag. Vi har nemlig vært skikkelig "rebeller" i år og gjort om på en tradisjon fra tidenes morgen i min familie. Vi har konvertert fra ribbe til pinnekjøtt! Mannen min som opprinnelig er bergenser, har jo vokst opp med pinnekjøtt fra han var en neve stor, så svigerfar tok julemenyens totalomveltning med knusende ro. Det er min familie som må omstille seg, men alle liker pinnekjøtt og ribbe kan man jo lage senere  i jula. Ungene mine er ikke glad i svinekjøtt og hilser endringen velkommen.

Minstemann simpelthen elsker pinnekjøtt, og har ikke snakket om annet på matfronten siden forrige romjul da han fikk det servert hos svigerfar.

Julaften blir vi 12 stykker her hjemme hos oss. Faktisk er det 20.gang vi har julaften, så nå begynner vi å fa erfaring på det feltet.

I går pyntet vi juletreet sammen med ungene. Synes det er så deilig å gjøre det dagen før lillejulaften. På lillejulaften på kvelden har vi nemlig en fast tradisjon. Da kommer to gode venninner av meg som er fadder til henholdsvis hver av ungene med pakker til barna. Det blir alltid en avslappende liten kosestund med kaffe og julekaker. Noen ganger har den ene fadderen med seg sine store tenåringsdøtre, og de pleier å tegne og klippe med ungene. Det er veldig stas.

I dag skal jeg trene videre på kålrabistappe. (fnis) Vraket den første oppskriften jeg fikk, og i dag prøver jeg med friskt mot på en ny som er litt annerledes enn den første. Vil jo gjerne at kålrabistappen ved siden av pinnekjøttet skal være ekstra god.

Mannen min er sølvpusser i dag, og en effektiv sådan. Føler vi ligger litt bedre ann i år enn tidligere.  Drømmen har alltid vært å slenge seg ned i sofaen på lillejulaften, smake på en juleøl og litt fenalår.

Nå har jeg blogget i tre måneder, og det har vært en utrolig morsom opplevelse.

Har møtt mange koselige bloggere, mailet med flere og fått mange søte kommentarer som varmer. Det er SÅ mange herlige mennesker her ute i Blogglandia. Vil ønske dere alle; enten vi har hatt kontakt via en kommentar, mailer, treff samt alle dere som leser bloggen i det stille en frydefull glad jul!



 
 
Lotten

Lotten

23 december 2008 17:09

Så fina julbilder du bjuder på! Jag vill önska dig och din familj en god jul!!

Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Åse Marit

Åse Marit

23 december 2008 18:51

Du har ein flott blogg med mykje inspirasjon! La deg til lista mi eg:-) Riktig god jul!

http://artigeting.blogspot.com

 
strikkelise

strikkelise

23 december 2008 19:47

God jul, Kaspara. Bloggen din har vært en hyggelig ny oppdagelse nå i høst :)

http://strikkelise.blogspot.com

 
Brigg

Brigg

23 december 2008 19:59

Takk for fine bilder av et julepyntet kasparahus:-)!! da kom jeg i julestemning.

God jul til deg Kaspara! Stoor klem

http://briggslekehus.blogspot.com

 
Haust

Haust

23 december 2008 22:37

Så fin julestemning det er i bileta dine!

Ynskjer deg og dine ei god jul! :)

http://posidriv.blogspot.com

 
Kari-my home is mycastle

Kari-my home is mycastle

23 december 2008 23:45

Innom en liten tur for å ønske deg og dine en riktig God Jul :)

Juleklem,Kari

http://myhomeismycastlebykari.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

24 december 2008 00:46

Heisann Kaspara :))) Har sendt deg en mail!!!! Så flotte bilder av julepyntet hus :)Bra du fikk fortalt pc-en om hvem som er sjefen slik at du fikk vist oss dette ;)
Ønsker deg en riktig god jul Kaspara!!
Kjempeklem fra Kardemomme som må være verdens heldigste bloggerske i dag ;)
Tusen millioner takk snilleste deg..
Les mailen min!!! Klem igjen :)

http://husetvedbekken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards