Direktlänk till inlägg 31 oktober 2008

Evigvarende forelskelse samt spennende bloggtreff

Av Kaspara - 31 oktober 2008 09:53

Tenkte jeg skulle skrive om min dype kjærlighet til noe så dødt som et hus. For min del var det kjærlighet ved første blikk, da jeg entret huset vi nå bor i for første gang. I ti år hadde mannen min og jeg vært på utallige visninger uten at magefølelsen sa at dette var huset. Så kom dette huset til salgs som ligger to hus fra mitt barndomshjem. For meg var det bare så riktig plassering ,og mannen min likte også godt det rolige men alikevel ganske så sentrale strøket. Vi hadde med svigerfar på visningen, og jeg gikk og nappet han i armen hele tiden " Jeg får ikke puste, jeg er helt skjelven, jeg er bare helt forelsket!" sa jeg gang på gang. Mannen min var like betatt og tiden fram med budgiving og spenning var grusom. Hadde konstant hjertebank og trodde aldri det skulle bli oss som skulle ende med drømmehuset mitt.Så ble det det.......... Ufattelig nok. Det går ikke en dag uten at jeg fremdeles er glad for huset og tenker på hvor heldige vi var. Det er en dyp kjærlighet til dette huset fra 1930.

Hva var det så jeg falt for? Det var den gamle stemningen i huset, de gamle fine detaljene. Hadde alltid ønsket meg doble dører, og her var det doble skyvedører og svarte jernovner, hele 4 stykker. Viser både doble dører og en ovn som står i salongen og en i gangen (her skal muren males!) samt en barneovn som står på et av gutteromma. Jeg falt for gipsrosetter i takene, for det spesielle taket som kalles "kistetak" har en snekker fortalt meg, for svingtrappen til annen etasje samt at det var tre stuer. Tre stuer høres flott ut, men dette er SMÅ stuer, absolutt ingen ballsaler.

Det blir vanskelig å få meg ut av dette huset en gang. Ser for meg at min fornuftige mann vil synes en leilighet er praktisk og lettstelt, mens jeg kommer til å tjore meg fast til et eiketre i hagen. (fnis)

I dag skal jeg blant annet forberede besøk av en annen bloggerske med mann og kanskje datter som kommer hit i morgen. Kardemomme som dere sikkert kjenner og jeg skal treffe hverandre for første gang. Vi skal gå på loppemarked sammen og hun og mann (og muligens datter) skal bli med hjem her og spise god lunsj. Mannen hennes og jeg kjenner hverandre fra ungdommen av. Jeg gleder meg kjempemasse til å møte dem!!!!

Får nok svinge litt rundt med støvsugeren og vaskefilla i dag samt rydde litt, så ikke gode Kardemomme tar helt skrekken. Nå har jo ikke jeg vært så tøff som Persilja og lagt ut bilder av rotet her i huset. Den største rotekoppen er nemlig meg selv. Mannen min sukker og stønner over at ting ikke har så faste plasser osv.

Så skal jeg bake noe godt til i morgen. Må jo la bakeglade Kardemomme bli kjent med favorittoppskriftene mine.  Det er veldig koselig å stelle i stand til besøk, så slapp nå av Kardemomme! Dette er bare gøy!!

Både Kardemomme og jeg kommer til å gi dere referat fra vårt første møte.

Sloss vi om godbitene på loppis, lugget hverandre og klorte i kampens hete??? Hadde vi noe å snakke om ??? Var vi veldig annerledes enn forventet???

Ha en nydelig halloweendag alle sammen!!!


 
 
kardemomme

kardemomme

31 oktober 2008 11:52

Skjønner godt at du er forelsket i det huset for det er nemlig jeg også!
Nydelige lyse rom overalt, flotte ovner og en herlig stemning! Med din møbelstil er det jo fenomenalt inspirerende..
Nå har jeg svart på mailen din :)
Snakkes :)

http://husetvedbekken

 
Lotten

Lotten

31 oktober 2008 16:12

Jag förstår din kärlek till det huset! Det ser underbart ut! Vad fina svarta kaminer du har oxå... roligt att sådana finns kvar! Bloggträffen kommer säkert att bli jätterolig och Kardemomma verkar ju vara såå mysig! Hoppas att ni får riktigt trevligt allihop!

Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Alvorada

Alvorada

31 oktober 2008 16:34

Oh, my GOSH!!! (For å si det på godt norsk) Her trylles det fram det ene hjertet finere enn det andre jo! Det røde du har laget nå (i innlegget under) er jo bare kanonfint! Også laget av mitt yndlingsstoff da! Kjenner det igjen fra yndlingsputa som du har vist tidligere ;) Husker jeg feil, eller snakket du om å selge de hjertene på julemarked? Hvis det er mulig kunne jeg veldig godt tenke meg å kjøpe det røde. Jeg har jo fått fast jobb, så nå kan jeg endelig starte å drøsse rundt meg med penger! He-he.. Ikke akkurat. Men man må jo kunne feire litt!? :)
Jeg er veldig spent på hva du og Kardemomme klarer å få ut av loppemarkedet dere skal på i helga. Hva skjer når de to loppisdronningene går på SAMME loppis? Jeg får opp en del catfight-bilder i hodet mitt.. LYKKE TIL!

http://www.alvoradarosada.blogspot.com

 
Kaspara

Kaspara

31 oktober 2008 17:31

Hei Kardemomme
Ja, det blir sikkert rart å komme inn i et hus, du har sett så mange bilder fra. Stemmer det med slik du ser det for deg osv.
Ha en herlig kveld med skrekk og gru! Klem fra kaspara

Hei Lotten
Takk skal du ha! Jeg er sikker på at Kardemomme er trivelig, hvis ikke er hun jo nesten litt schizofren... (fnis) Ha en herlig halloweenkveld, Lotten!
Klem fra Kaspara

Hei Alvorada
Jeg tenkte faktisk på deg da jeg lagde det hjertet med yndlingsstoffet ditt. jeg husker det nemlig. Da jeg leste det emosjonelle og fine innlegget ditt i går tenkte jeg at et slikt hjerte har jeg lyst til å gi til Alvorada. Det synes jeg jammen meg du fortjener! Bare send meg adressen din du, så offentliggjør jeg ikke den kommentaren. Så kommer det hjerte i posten til deg om ikke altfor lenge! Ha en flott halloween-kveld!
Stor klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
fru.vims

fru.vims

31 oktober 2008 18:31

skjønner veldig godt forelskelsen, har vært mo i knea opptil flere ganger når jeg har sett bilder fra huset ditt :)

så hyggelig at du skal treffe kaspara i morgen, det blir sikekrt kjempekos!

og er spent på referat fra loppis...når to som liker det samme skal på jakt sammen, da da får man se det sanne ansiktet til hverandre ;D

ønsker deg en flott dag i morgen!!

klem fra meg

http://fru-vims.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilaj

31 oktober 2008 18:53

Å, så spännande! Ni måste lova att skriva om mötet båda två, så att vi får höra bådas versioner. Vad pirrigt! OCh roooligt! Men akta så ni inte börjar slåss på loppisen! hihi!

 
Briggs lekehus

Briggs lekehus

31 oktober 2008 19:17

Hus med sjel! Kan godt forstå du liker det. Drømmer om et slikt jeg og.. en vakker dag:-). Gleder meg til å høre hvordan treffet kommer til å gå! Tipper dere finner tonen skikkelig!! Lykke til på loppis og ha en finfin helg:-)

http://briggslekehus.blogspot.com

 
Kaspara

Kaspara

31 oktober 2008 20:02

Hei fru Vims
Ja, det blir supermorsomt å gå på loppemarked med Kardemomme! Tror vi skal klare å oppføre oss stuerent.... Men det gjenstår jo å se på bloggen her da... Vi skal gi dere utførlig referat! Klem fra kaspara

Hei Persilja
Begge to skal skrive om møtet. Dere skal få alle detaljer(fnis) Tenk om vi river hverandre i håret på loppisen!!! Da får vi jammen meg litt å skrive om! Ha en deilig kveld! Klem fra Kaspara

Hei Briggs lekehus
En vakker dag sitter du nok i DITT drømmehus. Det satser vi på! Begge to skal skrive om treffet. Det blir så morsomt å treffe Kardemomme og mannen! Ha en fin kveld! Klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
MAri

MAri

31 oktober 2008 21:44

Så koselig å lese hus-historien. Jeg ser deg for meg, der du gikk på visningen og prøvde å holde beina på bakken :)

Flotte ovner altså. Hele huset er jo bare DEG :)

Kos dere masse i morgen, jeg er sikker på at det blir full klaff.

Stor kos fra MAri

http://www.maris-fargerike.blogspot.com

 
Tant Grön

Tant Grön

31 oktober 2008 23:27

Så avundssjuk jag är, jag vill oxå träffa er ju! Jag förstår att du älskar ditt hus, det gör jag med. Säg till om du vill byta med ett radhus i Sverige, hi, hi!

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Ingen bild

margareth

1 november 2008 00:17

så nydelig hus dere har! og bloggen din er veldig inspirerende!! :O)

 
susanne

susanne

2 november 2008 11:55

hej kikar in här.. förstår din kärlek vi har ett gamalt hus med! med kakelugn och 1 kamin... dina kaminer är bara så underbara glimtarna från ditt hus med!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Kaspara

Kaspara

2 november 2008 16:36

Hei Mari
Takk for det! Følte det ble klaff, ja.
Jeg var helt overstadig på husvisningen den gangen i 2ooo. Det var som en boblende forelskelse og jeg var helt satt ut. Ja, da skulle du sett ho Kaspara. (fnis) Ha en fin søndag! Klem fra Kaspara

Hei tant Grøn
Sverige er jo svært så forlokkende for meg da! Er jo avhengig av en Sverige-tur med jevne mellomrom. Så jeg får tenke på saken....
Ja, det hadde vært morsomt å ha med deg pgså på treffen, men det går flere tog!! Ha en glad kveld! Klem fra Kaspara

Hei Margareth
Tusen, tusen takk for koselige ord!! Veldig hyggelig at du la igjen en kommentar! Ha en fin kveld, Margareth! Klem fra Kaspara

Hei Susanne
Takk for det, Susanne! Synes det er noe eget med gamle hus. Vi jaktet på gamle hus i ti år, og så fant vi dette som hjertet hamret villt på. Ha en fin kveld, Susanne.
Klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards