Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

Nymalt lampefot og kofferter

Av Kaspara - 28 oktober 2008 14:22

I går rynket ungene for første gang svakt på nesa  av pølser og stappe til middag. Far i huset jobber så mye, at han ikke tar seg tid til å komme hjem til middagmat.  Selv om jeg er glad i å lage mat, har det hendt vi har tatt noen lettvinte varianter disse dagene ungene og jeg. I dag lager jeg imidlertidig hjemmelaget lapskaus og det elsker gutta. Mens gryta står og koker kan jeg skrive et innlegg,  før jeg henter ungene på SFO.

I går var jeg innom bruktbutikken jeg stadig stikker nesa innenfor. Fant et blomstrete laken i oransje og hvitt, og måtte hjem å sy noe av det med en gang etter vask. Holder på med et hjerte og et nytt par grytekluter.

Ellers har jeg malt lampeføtter i kjelleren i mitt lampemekkeverksted.

Viser den høye messingstaken jeg kjøpte på loppis som nå er blitt hvit.

Jeg flytter hit og dit på lamper for tiden og bytter skjermer stadig. Nå har den fått en rosa stor skjerm . Den står på en av koffertene i koffertsamlingen min. Jeg elsker kofferter! Tror det er fordi det  minner meg om at en kan reise, bevege seg rundt i verden. Herlig!

Viser et par andre gamle kofferter også. De har tilhørt pappa som var sjømann.  Synes det er herlig med de slitte lappene på. Da mamma flyttet i leilighet ,kastet mannen min og søsteren min en hel tilhenger med kofferter etter  faren min. Jeg hadde så små barn da ,og var ikke like mye med på oppryddingen og flyttingen som de andre. At det var galskap å kaste alle de koffertene ,har de hørt mange ganger. Forhåpentligvis ble de funnet av andre askeladder på fyllinga som ble glade for de sjarmerende koffertene.  

Ha en fin høstdag!

 
 
Lotten

Lotten

28 oktober 2008 15:56

Så fin lampfoten blev! Jag är såå sugen på att måla en liknande lampa... bara jag kunde få tag i en ;-) Jag målar ett fönster här på landet som jag kommer att visa bilder av när det är klart. Kofferterna var urfina - särskilt den med lapparna kvar...

Ha en skön kväll!
Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Briggs lekehus

Briggs lekehus

28 oktober 2008 18:40

Jeg og er veldig glad i kofferter! Er så utrolig sjarmerende. Men så fantastisk det må være med en arvet sjømannskoffert!!:-)

http://briggslekehus.blogspot.com

 
Alvorada

Alvorada

28 oktober 2008 18:48

En hel TILHENGER med kofferter!? Jeg er målløs. Tenker du har angret bittert på det mange ganger ja.
Skjønner godt hvorfor du liker kofferter så godt, jeg er også svak for alle slags reiseeffekter :)
Lampene dine blir så fine! :) Nå må jeg snart få somlet meg til å gjøre noe med loppislampefoten min jeg også! Men kjenner jeg meg selv rett så blir det nok ihvertfall ikke før jul... :)
Ha en god uke!

http://www.alvoradarosada.blogspot.com

 
Ragna

Ragna

28 oktober 2008 20:41

Jeg samler også på kofferter :-) Måtte berge en haug fra rydding etter at mormor til min kjære døde. Tenk at de ville kaste de fine koffertene!

http://tingenestilstand.blogspot.com

 
Kaspara

Kaspara

28 oktober 2008 21:17

Hei Lotten
Håper virkelig at du finner drømmelampefoten! Ja, kofferter kan brukes til så mye og er kjekk til oppbevaring. Guttene mine har gamle kofferter til lego.
Ha en god kveld! Klem fra Kaspara

Hei Briggs lekehus
Ja, faren min reiste første gang til sjøs da han var 16 år. Avbrutt bare av videre skolegang reiste han verden rundt til han pensjonerte seg. Derfor har jeg hatt tilgang til mange kofferter. De er jo så kjekke til oppbevaring, som bord dersom man stabler dem osv. Ha en fin kveld! Så koselig at du stikker innom så ofte! Klem fra Kaspara

Hei Alvorada
Ja, jeg tuller ikke. En hel tilhenger!!!! Jeg fikk reddet ut tre pluss at jeg hadde noen fra før av. Kan tro mann min ofte har fått høre det der. Han ble litt bleik da han så prisen på en gammel koffert i en brukt/antikkbutikk.
Gleder meg så til å se boblelampefoten din malt og med skjerm!! Jeg rir ikke nødvendigvis den dagen jeg sadler jeg heller. Kanskje det blir det store nyttårsforsettet ditt: Boblelampen skal bli ferdig!!! Ha en glad kveld! Lørdag skal jeg på loppis igjen. Da kommer Kardemomme med familie hit og vi skal innta et større loppemarked. Gleder meg! Gjett om jeg skal erte opp bloggere som deg med annonsering av funn som vil komme på bloggen etterhvert.....
(fnis) Må jo gjøre noe for å holde litt på oppmerksomheten....Klem fra ertne Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
Kaspara

Kaspara

28 oktober 2008 21:21

Hei Ragna
Det var et nytt navn. Så koselig at du stakk innom!
Godt det er flere koffert-entusiaster! Heldige deg som fikk berget kofferthaugen! Ha en fin kveld!Klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
maria/frøkenfryd

maria/frøkenfryd

28 oktober 2008 21:34

Åhh nej ! Man kan da ikke kaste sådan noget, altså ! Men jo, jeg har med garanti også kastet ting og sager i tidens løb jeg aldrig ville have kastet idag. Husker jeg vrængede på næsen af mine forældres gamle sengetøj fra 70erne. Synes det var så stygt at det var helt pinligt. Men nu ville jeg ønske min mor havde gemt det hel, jeg ville elske at få fingrene i det nu ;-)

Flot lampe, og SUPER lækre kufferter.

Klem maria

http://marias-sted.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

29 oktober 2008 08:21

Enda en fin lampefot fra Kasparas hånd!!
Og superflott koffert!! Sånne kofferter er vedlig morsomme og jeg husker at min mormor hadde en stor med mange små rom i som kunne settes på høykant og brukes som skap!
Aner ikke hvor det ble av den men mistenker at den ble kastet som mye av de andre tingene fra boet etter at hun døde..
Jeg var ikke så gammel da hun gikk bort men har mange minner om møbler og ting som befant seg i huset hennes..
Fin prikkete sort pose/kurv har du også..
Jeg har noe lignende som er tovet i sort med hvite prikker på..Den er fra danske En Gry og Sif og har fulgt meg lenge nå..
Glemte helt å bekrefte i mailen til deg i går at jeg selvfølgelig skal ta med det du ba om ;) Ønsker deg en fin dag i snøværet..
Klem fra Kardemomme :)

http://husetvedbekken

 
kardemomme

kardemomme

29 oktober 2008 10:49

Nå blir jeg kjempemisunnelig ja..Øøøønsker at det var meg som satt der med symaskin og fine stoffer...Men jeg gleder meg til du legger ut bilde av det du har sydd ;)
Kom plutselig på at jeg må scrolle og se etter te-skiltet du nevnte hos meg :)

http://husetvedbekken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards