Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

Høstdager i utestua

Av Kaspara - 26 oktober 2008 20:52

Jeg sto tidlig opp idag. Skulle jo lage verdens beste frokost til min 86 årige barnevakt. Ungene synes det var kos å ha bestemor ved frokostbordet, og det synes vi voksne også. Det ble lang frokost med eggerøre, gravlaks og sennepssaus, reker, kylling med karrisalat til  og enda mer godt.

Vi  voksne hadde en herlig kveld hos et vennepar i går i et sjarmerende  jugendhus. Her var det kjente og kjære venner og nydelig mat tilberedt av husets vert. I dag har far i huset vært på jobb en del timer. Han jobber i perioder kjempemasse, og da pleier vi å spøke med at han har "perioden sin" som stakkars varer et par måneder i slengen.

Mens mannen min var på jobb, var ungene og jeg ute i hagen. Først var vi flinke og tømte utestua for løv. Så kom belønningen for strevet; varme vafler servert nettopp i utestua som vi bruker året rundt. Mat smaker jo gjerne dobbelt så godt ute i det fri.

I kveld har hele familien vært på " High school musical". Kjente at jeg begynte å bli trøtt etter gårsdagen i den lune mørke kinosalen. Holdt nesten på å duppe av noen ganger, men fikk med meg mesteparten av filmen. Smågutta var storveis fornøyd og takket minst fem ganger hver for at vi hadde tatt dem med på kino. Søtt!

Legger ved noen høstbilder fra utestua, som vi er så glad i.

Ha en avslappende søndagskveld! Har du forresten husket å stille klokka en time tilbake?

 
 
Maria

Maria

26 oktober 2008 21:49

Så mysigt! Känns som om jag sett den miljön i någon inredningstidning någon gång...har ni varit med i någon sådan?

http://jagblommar.blogspot.com

 
Lotten

Lotten

26 oktober 2008 23:04

Men så fint det ser ut där i ert uterum! Där skulle jag gott kunna sitta och fika och mysa ;-) Ha en skön söndagskväll du med!
Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

27 oktober 2008 08:59

Den utestua er virkelig underbar!!!!!
Var det blå vegg i den sist vi så bilder derfra? Det var så nyyydelig med den røde duken, den hvite Steltonkanna, og den hvite Ericaen i sinkpotte..
Du skulle hatt "hjemme hos" reportasje fra et eller annet blad hjemme hos dere..
Sååå mange fine motiver å ta av..Nå nærmer det seg helgen og jeg gleder meg..Skal få sendt deg mail i løpet av dagen..Beklager at jeg er en sånn dårlig brevskriver :(
Men jeg ser fram til lørdagen med stor forventning..Gleder meg fryktelig til å treffe deg :D Ønsker deg en fin mandag..Er du hjemme i dag eller på skolen tro?
Har hatt en liten tanke om å ringe deg i dag :)

http://husetvedbekken

 
Mari

Mari

27 oktober 2008 09:20

Høres ut som en herlig kveld, en enda bedre frokost og en topp utestue. Og vaffler da, det er STERKT undervudert spør du meg :) Håper mannen din snart er ferdig med perioden sin :)

Klem M

http://www.maris-fargerike.blogspot.com

 
Kaspara

Kaspara

27 oktober 2008 10:09

Hei Maria
Nei,det har ikke vært i noe magasin. Det må ha vært andre som har noe lignende. Ha en fin mandag! klem fra Kaspara

Hei Lotten
Det er bare å legge turen til Norge og hit så kan du "fika og mysa" i vei!! Det hadde vel vært koselig! Ha en fin mandag! Klem fra Kaspara

Hei Kardemomme
Ja, i dag er jeg ikke på skolen. Skal jobbe torsdag og muligens fredag. Skal gjøre en del ærender samt prøve å få sydd litt i dag.
Du må gjerne prøve å ringe eller om du mailer. Både mobil og fastnummer står i telefonkatalogen på nettet.Gleder meg stort til lørdag jeg også!
Det var de forrige eierne som satte opp og malte utestua blå inni. En vegg er i hvit mur, og det er nok den du har sett tidligere.
Ha en fortreffelig dag! Her skinner sola og det er verdens beste oktobervær.
Klem fra Kaspara

Hei Mari
Ja, jeg er blant de som har undervurdert vafler. Har liksom glemt at jeg har vaffeljern og at man som regel har ingrediensene i huset.Moren min er vaffelsteker nummer en, alltid røre i kjøleskapet. Mannen min er ferdig med perioden sin en uke ut i november. Det er en klar deadline, og det er ok. Da har man en dato å forholde seg til og vet når det slutter. Ha en solrik, glad dag! Klem fra Kaspara


http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
rosalucia

rosalucia

27 oktober 2008 16:22

Det var det underbaraste uterum jag sett; jag blir alldeles matt!!!!!!!!!!
Ådukningen gjorde det ännu mysigare......
Lycko dej!!!!

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Rosa

Rosa

28 oktober 2008 08:03

For en koselig utestue!!! En sånn skulle jeg gjerne hatt...så koselig å tyne sommeren litt nå utover høsten : )

http://www.cafelatter.bloggagratis.se

 
Tant Grön

Tant Grön

28 oktober 2008 23:27

Jag är sååå avundssjuk på erat uterum, vilka fester man kan ha där och en öppenspis, wow!

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards