Alla inlägg den 30 september 2008

Av Kaspara - 30 september 2008 17:06

Det regner og regner og er trøstesløst vått ute, skikkelig innekosevær.

Ungene og jeg har malt, og akkurat nå pusler vi litt hver for oss.

På et av loppisene fant jeg en vakker isblå brodert duk. Jeg er så glad i isblått.Føler alle andre farver blir vakre sammen med akkurat denne farven.

I stua har vi et stort gammelt skap som er malt isblått, og jeg tenkte på dette skapet, da jeg så den vakre broderte duken. Kanskje jeg kunne lage en pute ut av duken, så det isblå skapet fikk litt selskap av en likesinnet? Nå har jeg gjort det, og den kledde skapet så godt. Satte dukstoffet sammen med et prikkete stoff. Jeg har en egen "passion" for prikker, blir rent nostalgisk av prikkemønstrede ting.

Tar også med et bilde av mitt favoritt-middagsservise. Det er arvegods fra mine svigerforeldre. Opprinnelig er det, det gamle festserviset til min manns besteforeldre. Det har sikkert opplevd mange stilfulle selskaper og elegante festantrekk i sin tid. Da vi fikk dette serviset på midten av nitti-tallet, hadde vi som så mange andre rød stue, og det ble ikke særlig fint å dekke med det. Derfor lå det lenge bortgjemt i et skap, inntil jeg mange år senere med lys stue oppdaget det. Nå elsker jeg det, og bruker det masse. Det har også vakre suppeskåler med hank og skål. Antallet vi arvet var til hele nitten personer, så her kan vi be mange gjester.

Ha en fin kveld ! Kanskje er det flere steder det er innekosevær ??


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards