Alla inlägg den 26 september 2008

Av Kaspara - 26 september 2008 12:06

I går tok jeg med dere inn i hagen, og derfor tenkte jeg at vi kunne fortsette inn i yttergangen med alle veskene og tørklene mine. Selv om yttergangen er malt helt lys, frisker det opp med glade farver hengende på knaggene.

Videre går vi inn i hallen der vi har en familievegg med gamle bilder av familiene våres på begge sider. Jeg har ofte hatt lyst til å ha en tapet på denne ene veggen. Har dratt hjem haugevis av tapetprøvebøker og slept dem  tilbake til butikken. Har ikke gitt meg enda, og det blir sikkert flere tapetbøker som skal gjeste heimen. Mange av tapetene jeg har sett på har hatt en isblå bakgrunn. Utfordringen er at tapeten må tåle familieveggen som vi ikke vil kvitte oss med.

 Det hvite skrivebordet som forøvrig venter på beslag reddet jeg fra en container. Det var våre nyinnflyttede naboer på den tid, som ikke synes møbelet passet inn funkishuset sitt. Flott for oss! Det manglet to skuffer som de brukte som hyller hjemme på veggen. Svigerfar ble satt på saken, og snekret to nye skuffer til skrivebordet.

Så litt referat fra malingslabratoriet mitt i kjelleren. For dere som har sett mine loppislamper, har nå den ene boblelampefoten blitt hvit (Lady interiørmaling halvblank 40) . Den kledde å bli hvit! Den andre boblelampefoten er nå blitt herlig lilla. Tror det kan bli bra! Den minste lampefoten er også blitt hvit. Dessuten holder jeg på å male en stor stålampe med løveføtter hvit. Den fikk siste strøket nå nylig. Den var opprinnelig brun, og det hele ble litt trist. Nå står den og skinner i kjelleren og er blitt rent vakker! I morgen skal jeg på loppis og stupe ned i lampeavdelingen. Håper å finne en stor lampeskjerm til løvefotstålampa.

I går kveld fikk en av skjermene mine et nytt retrostoff. Har inntrykk av at Kardemomme syr på trekket?? Jeg prøvde meg med lim og klyper. Det fungerte, men tror kanskje jeg skulle hatt tekstillim. Jeg tok det jeg hadde for hånden. Det kommer bilder av lampene som har fått ansiktsløft i løpet av helgen her på bloggen. Ha en avslappende og herlig fredag!!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards