Alla inlägg den 25 september 2008

Av Kaspara - 25 september 2008 00:07

Mannen min er bortreist på seminar, og det er ingen som sier at jeg kanskje burde legge meg for ikke å bli så stuptrøtt i morgen. Jeg har ei kanne full av kaffe og boltrer meg i natten! Nå når vi gikk inn i en ny dag, er det akkurat seks år siden herlige lillemann ble født. Her skal det bli kalas i morgen!

Han har snakket om bursdagen med lengsel i stemmen siden storebror feiret sin dag i juli. Endelig er dagen her! I morgen tidlig skal storebror og jeg kle oss ut, vifte med flagg, synge bursdagssangen oppover trappene og marsjere inn på bursdagsbarnets rom med pakker og litt kaldt å drikke.Det er fast sermoni, akkurat som det var da jeg var liten. Mamma og pappa kledde seg alltid ut ,blåste i 17.maifløyter, sang og jublet. De feiret alt som kunne feires alltid! Herlig, egentlig!

Tenkte jeg skulle finne fram noen bilder fra hagen vår nå i natten.

Jeg forelsket meg totalt i den første gang jeg så den. Det er en skikkelig bakhage med store trær, fjellknauser og grønt gress. Den er som skapt for lekende barn og voksne, samt rekreasjon og ro. Tidligere bodde vi i en trivelig rekkehusleilighet med en liten plen foran. Jeg hadde ingen eller minimal interesse for havearbeid. Da vi flyttet inn i huset vårt var min programerklæring at ; Nå kommer jeg til å elske hagearbeid! Det var bare jeg selv som trodde på det. Så ble det sant! Jeg synes luking er topp rekreasjon og jeg liker å gå med bøtte å plukke visne rhodedendron, plante løker på høsten, vanne blomster, plukke rips.

De forrige eierne hadde bygd en stor utestue på tomta på førti kvadratmeter. Den er helt fantastisk, synes vi. Vi sitter der på lyse, sene sommerkvelder og vi bærer kakao og varme boller samt ullpledd og lammeskinn ut der på vinteren. Det er en peis i utestua som er gull verdt og litt varme i taket. Tror knapt det hadde gått ann å bruke den mer enn det vi har gjort. På det ene bildet ser dere litt av utestua.

Nå må jeg pynte sjokoladekaka som står på kjøkkenbenken med seigdamer og melkesjokolade-nonstop. Ha en god natt for dere som ikke har lagt dere enda!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards